دیوان اشعار فاطمیه

مغیث الشیعه

معرفی مداحان و ذاکران

دیوان اشعار فاطمیه

1-ورود به فاطمیه

فاطمیه غم عظماست هنوز
شیعه شرمنده مولاست هنوز
خیز تا کوی بنی هاشمیان
کوچه پرفتنه و غوغاست هنوز
شعله ای در کف هر نامردیست
نه دگر جای تماشاست هنوز ‏
قرنها رفته ز بی یاری حق
پشت در فاطمه تنهاست هنوز
خانه می سوزد و حیدر تنهاست
فاطمه منتظر ماست هنوز
دست زهرا ز رمق افتاده
ریسمان گردن مولاست هنوز
محرم راز علی باید شد
چاه هم ناله آقاست هنوز ‏
غربت فاطمه عالم سوز است
کربلا ورد زبانهاست هنوز
خیمه ها زآتش در سوخته اند
دود این واقعه برپاست هنوز
کودکان واعطشا می گویند
آب مهریه زهراست هنوز
وادی علقمه را خوب بگرد
مردی آنجاست که سقاست هنوز
ساقیا گرچه دو تیر است در آن
چشمهای تو چه زیباست هنوز
علمی روی زمین افتاده
که بر آن دست تو پیداست هنوز
شیعه را لایق مهدی گردان
مادرش منتظر ماست هنوز

 

 

سفره ای پهن شد کنار خدا ( شاعر : احمد ایرانی نسب)

 

سفره ای پهن شد کنار خدا        سفره ای با عنایت زهرا

 

و در آن جای شمع شعله ی در    جای سنبل که یاس و بعد اما

 

سیب را  خورده اند آدمها            و  اناری رسیده  از  بالا

 

سمنوهای نذری امسال          می دهد بوی دست زهرا را

 

سین امسالمان سقیفه شده        ماجرایی کثیف و بی همتا

 

جای سیلی که روی سفره نبود      گریه ی سین ها و واویلا

 

آینه پشت در شکسته شد و         خون پهلو ز چادرش پیدا

 

تنگ ماهی شکسته با یاد           سقط یک ماهی از دل دریا

 

سبزه ها را کنار بگذارید          که سیاه است روزگار شما

------------------------------------------------------------------------------

2-زبان حال بیبی پشت در

 

 

یافتم میقات من پشت دَرَست 

حفظ «رب البیت» از حج برترست 


رَمی شیطان کردم از امر جلیل 

تا بگیرم کعبه از اصحاب فیل 


بسته بودم پشت در احرام خود 

رهسپر کردم به مسجد گام خود 


سعی کردم تا نماند فاصله 

از صفا تا مروه کردم هروَله 


گفتم او شمع است و من پروانه‌‌ام 

بر نگردم بی‌علی در خانه‌ام 


حجّ من رخسار حیدر دیدن است 

طوف من دور علی گردیدن است 


آنقدر ای قبله‌ی بیت‌الحرام 

دور تو گشتم که شد حجّم، تمام

 

 

 

 

مرغ بهشت وحیم و سوخته آشیانه ام ( شاعر : سازگار)

 

مرغ بهشت وحیم و سوخته آشیانه ام

 

دانه سرشک دیده و ناله شده ترانه ام

 

من که دمد ز حجره ام نور به چشم قدسیان

 

دود به آسمان رود از در آستانه ام

 

اجر رسالت نبی ثبت شده به صورتم

 

محفل غربت علی گشته محیط خانه ام

 

زنده ترین شهود من این بدن کبود من

 

من به محبّت علی عاشق تازیانه ام

 

من که بهشت احمد و باغ بهار حیدرم

 

مانده ز سیلی خزان بر گل رو نشانه ام

 

سرو ز پا نشسته ام طائر پر شکسته ام

 

قاتل سنگدل مرا کشته کنار خانه ام

 

من و حمایت از ولی گواه باش یاعلی

 

شهید اوّل تو شد محسن ناز دانه ام

 

هر چه عدو زند مرا رها نمی کنم تو را

 

گر چه ز کار اوفتد بازو ودست و شانه ام

 

درد ، مرا کشد ولی نیست به غیر یا علی

 

زمزمه شبانه و گریه عاشقانه ام

 ---------------------------------------------------------------------

3-زبانحال بی بی با مولا در لحظه شهادت

 

 

بی همتا همسر من سرور من علی خداحافظ

 

 

 

همچون شمع سحرم محتظرم علی خداحافظ

 

 

 

 

 

من گل نشکفتنیم ای علی جان رفتنیم

 

 

 

لالۀ پژمردۀ من باغ طوفان خوردۀ من

 

 

 

 

 

ستم کشیده منم قفس پریده منم

 

 

 

(( نظر به حالم کن علی حلالم کن ))

 

 

 

{{ مرو مرو زهرا  }}

 

 

 

 

 

 

 

ای یار هم نفسم هم قفسم چرا تو خاموشی ؟

 

 

 

بر گل افتاده مگر از چه اثر که چهره می پوشی

 

 

 

 

 

با غمت همخانه منم شمع و هم پروانه منم

 

 

 

پر زنم دور و بر تو تا شوم خاکستر تو

 

 

 

 

 

ستم کشیده منم قفس پریده منم

 

 

 

(( نظر به حالم کن علی حلالم کن ))

 

 

 

{{ مرو مرو زهرا   }}

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دیوان اشعار فاطمیهحضرت فاطمهفاطمهشعرمتناشعار

[ چهار شنبه 20 بهمن 1395

] [ 13:2 ] [ moqisoshie@ ]

[ ]